Uwaga konkurs dla dzieci i młodzieży do lat 18.
ATRAKCYJNA NAGRODA!
Konkurs trwa od 15 maja do 30 czerwca 2023 r.
Szczegóły konkursu regulamin wraz z kartą zgłoszeniową poniżej.
Regulamin konkursu fotograficznego pn „Gmina Grodzisk w obiektywie”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Organizatorem Konkursu jest Urząd Gminy z siedzibą w Grodzisku przy ul. 1 Maja 6, 17-315 Grodzisk.
- Nazwa konkursu dla celów organizacyjnych oraz informacyjnych brzmi: Konkurs fotograficzny pn. „Gmina Grodzisk w obiektywie”, zwany dalej Konkursem.
- Konkurs trwa od dnia 15 maja 2023 do dnia 30 czerwca 2023 roku.
- Regulamin stanowi podstawę przeprowadzenia Konkursu oraz określa prawa i obowiązki jego uczestników. Regulamin Konkursu dostępny jest na tablicy ogłoszeń w siedzibie Organizatora, a także na stronie internetowej pod adresem: www.gminagrodzisk.pl.
- Przystąpienie do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją przez uczestnika Regulaminu w całości. Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania określonych w nim zasad, jak również potwierdza, iż spełnia wszystkie warunki, które uprawniają go do udziału w Konkursie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do rozwiązania konkursu bez podania przyczyny.
§ 2. Cel Konkursu
Celem konkursu jest:
- promocja Gminy Grodzisk poprzez zachęcenie mieszkańców do wspólnego odkrywania i podziwiania najurokliwszych zakątków naszej gminy,
- popularyzacja i promocja turystyki wśród mieszkańców naszego regionu jako elementu życia codziennego, sposobu na rekreację,
- upowszechnienie i popularyzacja fotografii,
- rozwijanie zainteresowań historią, najbliższym otoczeniem, a przez to umacnianie tożsamości i poczucia więzi z gminą,
- zgromadzenie i popularyzacja najciekawszych zdjęć promujących gminę, piękno przyrody i krajobrazu, ludzi, ciekawe miejsca oraz tradycję i kulturę,
- promocja Gminy w wydawnictwach i materiałach realizowanych przez Organizatora.
§ 3. Uczestnicy Konkursu
- Uczestnikami Konkursu mogą być dzieci i młodzież do lat 18. Osoby, które nie uzyskały pełnoletniości do dnia poprzedzającego rozpoczęcie Konkursu mogą brać udział w Konkursie tylko za pisemną zgodą swoich rodziców lub przedstawicieli ustawowych (opiekunów lub kuratorów).
- Udział w Konkursie jest bezpłatny.
- Jedna osoba może wziąć udział w konkursie tylko jeden raz.
- Z konkursu są wyłączone dzieci Organizatora, dzieci pracowników Organizatora, dzieci pracowników podmiotów współpracujących z Organizatorem oraz dzieci członków najbliższej rodziny osób wymienionych w tym punkcie.
§ 4. Zasady konkursu
- Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przesłanie maksymalnie 5 (pięciu) zdjęć, wraz z wypełnionym Formularzem zgłoszeniowym (Oświadczenie nr 1 i Oświadczenie nr 2), stanowiącym Załącznik do Regulaminu Konkursu. Zdjęcia bez karty zgłoszenia nie będą brały udziału w konkursie.
- Parametry zdjęcia w wersji elektronicznej: pliki JPG (bez kompresji) lub TIF oraz rozdzielczość minimum 250 dpi, wymiary: minimum 1600 x 1200 pikseli.
- Fotografie konkursowe powinny być wykonane na papierze fotograficznym w formacie 10 x 15 cm, koniecznie dodatkowo zapisane w formie elektronicznej na płycie CD.
- Każde zdjęcie i płyta powinna być podpisana imieniem i nazwiskiem autora zdjęć oraz opisane.
- Odbitki oraz płytę CD wraz z Formularzem zgłoszeniowym, o którym mowa w ust. 1, należy dostarczyć w opisanej zaklejonej kopercie opatrzonej dopiskiem: Konkurs fotograficzny pn. „Gmina Grodzisk w obiektywie” bezpośrednio bądź listownie do Urzędu Gminy Grodzisk - sekretariat ul. 1 Maja 6, 17-315 Grodzisk do 30 czerwca 2023 roku do godz. 14.00. (w przypadku przesyłki decyduje data wpływu pracy konkursowej do Organizatora, a nie data stempla pocztowego – nadania przesyłki).
- Dostarczone zdjęcia muszą być wolne od praw osób trzecich i w całości stanowić własność Uczestnika.
- Do Konkursu mogą zostać zgłoszone tylko te fotografie, które nie zostały uprzednio zgłoszone do innego/innych konkursów, nie były nigdzie publikowane, ani nie były w żadnym innym konkursie nagradzane.
- W Konkursie rozpatrywane będą jedynie zdjęcia wykonane na terenie Gminy Grodzisk.
- Zgłoszone do Konkursu zdjęcia powinny dotyczyć atrakcji turystycznych, krajobrazów
w różnych porach roku, wydarzeń, miejsc oraz osób, które kojarzą się z Gminą Grodzisk. - Przesłane fotografie powinny odzwierciedlać rzeczywisty sfotografowany obraz, co oznacza, że zabrania się dokonywania własnej obróbki dokonanego zdjęcia, poprzez np. usuwanie lub dodawanie do obrazu zbędnych lub dodatkowych elementów.
- Uczestnik Konkursu zgłaszając dane zdjęcie obowiązany jest odpowiednio je opisać poprzez wskazanie miejsca, gdzie zostało wykonane.
- Opisu, o którym mowa w ust. 10, dokonuje się na rewersie wydrukowanego zdjęcia oraz w Formularzu zgłoszeniowym.
- Organizator zastrzega sobie prawo wyłączenia z udziału w konkursie fotografii o niskiej jakości technicznej, przesłanych w złym formacie, rozdzielczości, wielkości pliku, na awersie których będą się znajdować jakiekolwiek znaki, cyfry (np. daty).
- Uczestnik konkursu składając swój podpis na karcie zgłoszenia oświadcza, że:
- posiada pełnię praw autorskich do fotografii i przenosi je na Organizatora w zakresie niezbędnym do jej publikacji lub innego rozpowszechniania,
- w przypadku zdjęć na którym znajdują się osoby – posiada zgodę tych osób na rozpowszechnianie ich wizerunku,
- przenosi nieodpłatnie autorskie prawa majątkowe zdjęć nagrodzonych i wyróżnionych na rzecz Organizatora bez ograniczeń czasowych i terytorialnych (art. 50 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r.; Dz.U. 2020 r., poz. 2509) w tym szczególnie w zakresie wykorzystywania techniką drukarską i cyfrową, wystawiania, udostępniania na stronie internetowej Organizatora i we wszystkich materiałach promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotniania i wprowadzania do obrotu,
- zdjęcia nie były wcześniej nigdzie publikowane,
- wyraża zgodę na przetwarzanie i udostępnianie swoich danych osobowych: imię, nazwisko, adres zamieszkania – ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1781).
- W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej, uczestnik Konkursu zrekompensuje organizatorowi, jako osoba wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, pokrywając wszelkie zobowiązania organizatora, jakie powstaną z tego tytułu.
- Przekazanie prac konkursowych, jest równoznaczne z udzieleniem Organizatorowi zgody na bezpłatne wykorzystanie tych prac bezterminowo, bez żadnych ograniczeń terytorialnych, we wszystkich znanych w chwili podania formach przekazu, takich jak formy audio, video, druki oraz internet, jak również prawo na dokonywanie dowolnych opracowań i modyfikacji prac, wraz z prawem do wykorzystania wyników opracowania w podanej wyżej formie, a w szczególności do wykorzystania zdjęcia w wydawnictwach promujących gminę (takich jak np. ulotka, folder, album, kalendarz itp.).
- Przesłane zdjęcia nie będą zwracane. Uczestnik Konkursu zgłaszający prace poprzez fakt przystąpienia do Konkursu wyraża zgodę na to, iż z dniem przekazania organizatorowi zdjęć przenosi nieodpłatnie na Organizatora wszelkie majątkowe prawa autorskie na wszelkich polach eksploatacji, w tym do wydawania i rozpowszechniania, utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzanie do obrotu, publiczne wystawianie, wyświetlanie; w tym: techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego, cyfrowego bez konieczności zapłaty dodatkowego wynagrodzenia.
- Koszt przygotowania oraz złożenia pracy konkursowej ponosi Uczestnik Konkursu.
- Zgłoszenie fotografii do Konkursu jest jednoznaczne z uznaniem warunków niniejszego Regulaminu oraz wyrażeniem zgody na przetwarzanie i publikowanie danych osobowych zgodnych z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1781).
- Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Grodzisk.
- Uczestnikom przysługuje prawo wglądu w ich dane osobowe, prawo ich poprawiania, a także prawo zgłoszenia sprzeciwu co do ich przetwarzania przez Organizatora Konkursu. Wszelkie oświadczenia w tym zakresie należy składać bezpośrednio w siedzibie Organizatora Konkursu.
§ 5. Komisja Konkursowa
- W celu przeprowadzenia Konkursu zostanie powołana Komisja Konkursowa, zwana dalej Komisją.
- Komisję powołuje Wójt Gminy Grodzisk.
- W skład Komisji oceniającej nadesłane prace wejdą przedstawiciele Organizatora.
- Do zadań Komisji należy: kwalifikacja nadesłanych prac, ich ocena oraz przyznanie nagród.
- W celu wyłonienia zwycięzców Konkursu zostanie zorganizowane posiedzenie Komisji w terminie do 15 lipca 2023 roku z zastrzeżeniem § 7. Komisja dokona oceny wszystkich zdjęć nadesłanych i przyjętych do Konkursu pod kątem jakości, oryginalności, wyjątkowości i aktualności.
- Decyzja Komisji w sprawie przyznania nagród jest ostateczna i nie podlega odwołaniu.
§ 6. Nagrody
- Zwycięzca Konkursu – autor najlepszego zdjęcia otrzyma tytuł Laureata Konkursu fotograficznego pn. „Gmina Grodzisk w obiektywie” oraz nagrodę rzeczową - aparat fotograficzny.
- Nagrodzonemu nie przysługuje prawo do żądania ekwiwalentu pieniężnego za przyznaną nagrodę.
- Komisja Konkursowa przewiduje przyznanie wyróżnień dla Uczestników.
- Fundatorem nagród jest Organizator.
- Ogłoszenie wyników Konkursu i wręczenie nagród nastąpi podczas festynu „Dzień Grodziska” w dniu 06 sierpnia 2023 roku.
- Wyniki Konkursu zostaną opublikowane na stronie www.gminagrodzisk.pl
§ 7 Postanowienia końcowe
- Organizator zastrzega sobie prawo: przerwania, zmiany zasad lub unieważnienia Konkursu bez podania przyczyny. Informacja o ewentualnych zmianach będzie publikowana na stronie internetowej www.gminagrodzisk.pl
- Sprawy nieujęte w niniejszym Regulaminie rozstrzyga Komisja konkursowa.
- Wszelkie informacje na temat niniejszego Konkursu można uzyskać w sekretariacie Urzędu Gminy Grodzisk, tel. 85 65 48 414.