Ustawienia

Zaświadczenia z akt ewidencji ludności:

  • zaświadczenie o zameldowaniu 
  • zaświadczenie o wymeldowaniu
  • zaświadczenie o ilości zameldowanych osób (na wniosek właściciela/najemcy po okazaniu tytułu prawnego do lokalu).

Wymagane dokumenty: 

  1. Dowód osobisty lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości. 
  2. Wypełniony wniosek lub podanie.
  3. Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia

Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub pełnomocnikowi.

Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku

Wniosek można złożyć:

  • listownie 
  • osobiście
  • inny (pełnomocnik) 

Czas załatwiania

Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów. 

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia ze zbiorów meldunkowych - 17 zł. Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłat za wydanie zaświadczenia.

Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. 

Tryb odwoławczy

Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę wnosi się do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.