Zaświadczenia z akt ewidencji ludności:
- zaświadczenie o zameldowaniu
- zaświadczenie o wymeldowaniu
- zaświadczenie o ilości zameldowanych osób (na wniosek właściciela/najemcy po okazaniu tytułu prawnego do lokalu).
Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty lub w uzasadnionych przypadkach inny dokument ze zdjęciem pozwalający na ustalenie tożsamości.
- Wypełniony wniosek lub podanie.
- Dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia
Zaświadczenie wydaje się osobie, której ono dotyczy lub pełnomocnikowi.
Warunkiem wszczęcia sprawy jest złożenie wniosku
Wniosek można złożyć:
- listownie
- osobiście
- inny (pełnomocnik)
Czas załatwiania
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia ze zbiorów meldunkowych - 17 zł. Ustawa o opłacie skarbowej określa zwolnienia z opłat za wydanie zaświadczenia.
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł. Opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę wnosi się do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu, który wydał postanowienie.